mijn eerste week@ sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu mijn eerste week@ sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu

mijn eerste week@ sydney

Door: naomisluiter

Blijf op de hoogte en volg Naomi

08 Februari 2011 | Australië, Sydney

daar was ik weer
ik zit hier inmiddels al bijna een week..
donderdag avond ben ik met een israelisch meisje uitgeweest naar een bar: the world
het is erg leuk om te praten met mensen uit andere landen met totaal andere culturen
vrijdag ben ik met sade naar bondi beach geweest.. zo'n wit bounty strand
met sufers en heeeele hoge golfen, een warme zee en een windje helemaal goed dus!
ik had sandwiches gemaakt om mee te nemen naar het strand en terwijl ik er 1 aan het eten was
zat er een heel schattig nogal verlept duifje naar dat brood te kijken alsof het uit de hemel was komen vallen!
dus ik gooide een stukje brood naar hem toe, iets wat ik beter niet had kunnen doen want binnen no time
waren we omsingeld door meeuwen :) die met z'n allen net zolang zijn blijven staan tot ik het op had.
ik was flink verbrand die dag! mijn huid nam de aftersun op als een droge spons water.
ook hebben we vandaag 2 nieuwe kamergenoten gekregen een engelsman en een ierse!
die avond zouden we naar de night market gaan, dit een een markt(duhh ) met kraampjes en live muziek
schijnt heel gezellig te zijn. sade en ik hadden was cider gekocht bij een liquor store en zijn toen met spoed
die kant opgelopen omdat het al later was als gepland(vrouwen) helaas hadden we niet zoveel geluk
we werden eerst bijna onderpoept door onder een boom vol grote vogels door te lopen en toen we vervolgens
op de market aankwamen (zo'n drie kwartier later) waren ze de stoeltjes net aan het opstapelen en was
de muziek net afgelopen:) we zijn toen doorgelopen naar de waterkant en hebben hier de avond gezeten.
het weer is hier 'savonds erg zacht! we hadden uitzicht op de harbour bridge en het operahouse en daarbij lagen/zaten
we op een achterover gekanteld bankje waardoor je naar de sterren kon kijken! echt de perfecte plek
zaterdag werd ik wakker in een alweer veelste warme kamer, wat een hitte deze week..
en is zo heet dat je eigenlijk geen zin hebt om dingen te ondernemen!
we zijn vandaag naar de botanical gardens geweest. een heel mooi park met de mooiste en oudste bomen
hier hebben we zo ongeveer de hele dag doorgebracht onder de schaduw van een grote boom!
het ruikt hier heel fris en je bent even weg van de drukte van de stad, sydney is zo druk!!
sade ging sporten om 5 uur en ik moest alleen terug zien te komen naar het hostel ( is dat wel zo'n goed plan? dacht ik nog)
vol goede moed liep ik door de brandende hitte terug en volgens sade was het zo moeilijk niet. het was iets van links rechts rechts,
of was het links links rechts?? :P het ging dus bij de 2e afslag ook al mis.. heuvel op heuvel af met de brandende zon op mijn verbande kuiten, heerlijk!!
na minstens een half uur gelopen te hebben wist ik zeker dat ik niks meer bekends zag en ben ik maar eens gaan vragen. i was lost.
na zo'n anderhalf uur te hebben gelopen, en minstens 4 x naar de weg heb moeten vragen kwam ik dan eindelijk aan op darlinghurst road, blij van!
ons hostel staat op kings cross en het lijkt hier 'savonds op de wallen van amsterdam maar dan erger
ik heb echt nog noooit in mijn hele leven zoveel vreemde mensen bij elkaar gezien
nou weet ik niet precies wat normaal is, maar dit iniedergeval niet!! vrouwen in de korste rokjes(soms zie je er een paar billen onderuit hangen)
veel mannen die als vrouw gekleed zijn ,junkies, in zichzelf pratende mensen, zwervers, veeel sirenes, stripclubs en veel hoertjes
toen sade en ik gister langs de weg stonden(in doodnormale kleding) om een foto te maken van de straat @night
stopte er gewoon een auto met een man erin hij deed zijn raampje los en dacht geloof ik dat we hoertjes waren
en hij ons wel even mee kon nemen: SHOCKING!! toen we niet keken is hij ook gewooon weer doorgereden, maar toch!
ik heb hier in sydney niet echt het gevoel dat ik aan de andere kant van de wereld zit en het doet al helemaal niet australisch aan
het is eigenlijk net new york! deze stad slaapt nooit. toen ik aankwam op de kamer zat de nieuwe engelse kamergenoot(we noemen hem engeland) op het bed
ik stelde mij voor en hij vroeg zich af wat die roze tennisracket was die op mijn bed lag (mijn elektrische vliegenmepper)
ik stak hem zijn kant op en vertelde erbij dat er elektrisiteit opzat en met dat ik het knopje aan deed
legde hij zijn hand erop hahhaaa!! hij schrok zich naar en zei ohhh you are fucking rude!!! :) ik lag echt helemaal in een deuk en
gelukkig kon hij er zelf ook nog wel om lachen. engeland heeft trouwens de grootste voeten die ik ooit heb gezien.. heel bijzonder!
toen we zaterdag avond laat terug kwamen uit het park en de deur van onze kamer losdeden zagen we alleen een paar benen
uit de keuken komen, hier lag de nieuwe ierse jongen opgekruld in een hoekje, zo zat als een aap, ook hallo !!
sinds we met 4 mannen op een kamer slapen slaapt de naakte duitser in een boxer!! gister hebben we er wat van gezegd
dat ie telkens zijn wheeney laat zien en heb hem verteld dat ik hem er de volgende keer opsla met de elektrische vliegenmepper!!
zondag avond hebben we hier het chinese nieuwjaar gevierd wat voornamelijk inhoud: zo hysterisch mogelijk doen met zoveel mogelijk kabaal!!
we hebben een hele mooie optocht van wel anderhalf uur gezien en na afloop een supermooie vuurwerkshow welke ik dacht gefilmd te hebben
maar niets is minder waar, ik had niet op opnemen gedrukt!! :S ook van de optocht heb ik niet veel foto's
mijn batterij was al bijna leeg en ik vond het belangrijker kort daarvoor zo ongeveer 30 foto's van de zelfde vleermuizen te maken!
gelukkig kan ik er wat van sade overnemen. we hebben besloten hier te blijven tot vrijdag omdat we dan goedkoop
met de nightbus naar melbourne kunnen(een tocht van 12 uur) zaterdag dus naar melbourne toe, zin in!

  • 08 Februari 2011 - 05:02

    Petra:

    Weer een heerlijk verhaal ! Enjoy X

  • 08 Februari 2011 - 08:32

    Cora:

    héé naomi.prachtig verslag hoor je treft het wel want er overal wel wat daar.overstromingen bosbranden maar jij heb mooi weer!! heerlijk.geniet er van en hou je vliegen mepper bij je!!hier gaat alles prima hoor we missen je wel maar we zien je gauw genoeg weer.
    liefs cora

  • 08 Februari 2011 - 08:40

    Jolanda En Dennis:

    Hi Naomi!

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt in Sydney. Het is erg leuk en grappig om je reisverslag te lezen.

    Kus, ons

  • 08 Februari 2011 - 08:42

    Andrea:

    Hahhaa als jij thuus komt kunjij geen weeners meer zien!!

    Leuk om steeds zo je verhalen te lezen schat! Ik kijk ernaar uit.
    Gefeliciteerd metje vriendje!!
    Smakkkkkkk

  • 08 Februari 2011 - 09:13

    Judith:

    hahaha, wat fijn dat je je wapen mee hebt genomen, niet alleen goed tegen muggen maar ook tegen vliegende wheeneys!
    En verdwalen in zo'n grote stad moet niet heel prettig zijn... pas goed op jezelf he?!
    Volgens mij gaat het wel goed daar, leuke verhalen!
    Er bestaat trouwens ook iets van zonnebrand, (zelfs factor50!) lijkt me niet overdreven.Hint
    Hé lief, geniet geniet geniet!Er is al één week om van de 11, de tijd vliegt. Heel veel liefs, dikke X!


  • 08 Februari 2011 - 14:26

    Plienie:

    ik kan alleen maar:: Wahahahahahahahahahahahahahaha! lachen!! jij met je kneuzige acties en elektrische vliegenmepper!
    echt super, enjoy, voorzichtig aan en een dikke kussssss

  • 08 Februari 2011 - 22:30

    Marthijs:

    super

  • 09 Februari 2011 - 10:23

    Michelle:

    Hee Naomi!

    Ik was ook wel erg nieuwsgierig wat je allemaal al gedaan had! In een week tijd heb je al wel veel gedaan, en het klinkt ook allemaal echt heel leuk!
    Je hebt het er vast naar je zin! Geniet er van!

    Je volgende verhaaltje ga ik weer lezen hoor! Ben erg nieuwsgierig!

    Groetjes!!!

  • 09 Februari 2011 - 11:40

    Irene:

    kind wat een heerlijk verhaal,lag werkelijk in een deuk.
    maar goed dat je je vliegemepper hebt meegenomen haha altijd handig tegen muggen en ander ongewenst vleeswaren haha
    ben blij dat je je zo goed redt en vermaakt ben trots op je.
    ga zondagavond weer even bij pa,ma en jody op visite altijd gezellig
    veel plezier met wat je verder nog gaat doen en blijf goed op jezelf passen hele dikke knuffel van mij xxx

  • 10 Februari 2011 - 12:02

    Moepes:

    wat een heerlijk verhaal weer lieverd, heb er weer van genoten maar met 4 venten op een kamer mwah had van mij niet gehoeven schat hahhahahahha heb de leukste vent bij mij hier in Kampen
    Jij bent ook zo;n muts he 20 foto's nemen van vleermuizen en dan de batterij weer bijna leeg zou Naomi ook niet zijn hahhahahahahah
    Ik kan het zo voor me zien eerlijk waar en dan weer verdwalen, tegen de tijd dat je weg gaat ken je het daar wel.
    Maar ik mis oe verschrikkelijk hier heur
    Dikke kus van ons en hoop je gauw weer op skype te zien.
    Maar ben wel ongelooflijk trots op je meissie niet vergeten en we denken elke dag aan je don't forget it

  • 10 Februari 2011 - 14:26

    Dre :

    Wat kan je het toch fantastisch vertellen! Typisch Naomi die verhalen haha! Heerlijk om de belevenissen te lezen! Ben echt jaloers: Maak van elk mooie moment daar een mooie herinnering voor de rest van je leven :) (Twijfel er eigenlijk ook niet aan dat je dat niet doet, maar vond het wel een mooie tekst ;))
    Kijk uit naar je volgende mooie gekke leuke belevenissen :)

    xxxxxxx

  • 10 Februari 2011 - 17:02

    Sylvia:

    Haha, wat een verhaal weer. Met je electrische vliegenmepper.
    Je bent ook al lekker bruin zag ik op je foto's, heerlijk! Hier regent het nu dus geniet maar van de warmte.

    Liefs! Xx

  • 12 Februari 2011 - 22:01

    Gerjanne:

    Ik had gewerkt vandaag en me vanavond lekker lui op de bank geïnstalleerd met jou reisverslag. Ik heb genoten! Ik zag het zo voor mij hoe je eerst moest gillen van de beestjes. Dat je even later niet schroomt om er hier en daar wat te elektroduceren, stelt mij gerust. (-: ik verheug mij op je volgende verhalen....

    Liefs x

  • 21 Februari 2011 - 01:03

    Jos:

    omg naomi...

    je verhalen zijn geniaal hihi lees ze met vette dik smile haha ''de volgende x sla ik hem er op met dat vliegending''.... haha

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

australie 1011

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

de 2 helden in the outback!

26 Maart 2011

de5 daagse trip naar esparance

19 Maart 2011

trip van perth naar exmouth

04 Maart 2011

great oceansroad&the grampians

20 Februari 2011

al 3 weken weg
Naomi

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 22727

Voorgaande reizen:

26 December 2015 - 26 Maart 2016

Thailand cambodja en vietnam

30 Januari 2011 - 19 April 2011

australie 1011

Landen bezocht: