trip van perth naar exmouth - Reisverslag uit Perth, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu trip van perth naar exmouth - Reisverslag uit Perth, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu

trip van perth naar exmouth

Door: naomisluiter

Blijf op de hoogte en volg Naomi

19 Maart 2011 | Australië, Perth

maandag ochtend zijn we om 6.45 weer vertrokken met een tour naar het noorden. de tour in zijn geheel van 3200 km wat inhoud: uren en uren in de bus zitten
de eerste dag zijn we naar pinnacle dessert geweest. ik dacht dat dit een stel rotsen in de woestijn waren maar he is versteend zand/hout waar vroeger enorme bomen op hebben gestaan
dit was namelijk vroeger 1 groot regenwoud. die dag hebben we vooral veel km gemaakt
het is echt mooi om op deze manier door australie te reizen beetje uit het raam kijken, dromen, schrijven, muziekje vermaak me prima!
de 2e dag zijn we naar kalbarri national park geweest. ik had me die dag opgegeven voor abseilen
halverwege de wandeling stond een man te wachten die de groep mee nam voor heb abseilen en kreeg spontaan buikpijn
we gingen nog verder omhoog en daar lagen de spullen al klaar. paniek brak uit dus ik vroeg of ik als eerste mocht, wat prima was!
daar stond ik dan..achterover hangend aan een touw op het randje van een rots! ik heb eerst maar eens een paar keer goed naar beneden gekeken
voor ik ook maar een stap verzette. de eerste stappen gingen moeizaam maar eenmaal over de rand gaf het echt een kick!! op de grond aangekomen trilden mijn benen van de adrealine

even bijgekomen dus ! wat gedronken en gauw weer naar boven gegaan voor de 2e keer, wat al een stuk minder eng was!
we zijn die dag ook naar shell beach geweest, een spierwit strand wat alleen maar bestaat uit witte schelpen en een blauwe zee, heel apart
ons hostel voor die nacht in monkey mia stond aan zee!! heerlijk tas op de kamer gezet en gaan zwemmen
de zee was zo zout dat je erop kon blijven drijven. na het avondeten (wat niet te eten was) ben ik een stukje gaan lopen om een brievenbus te zoeken
deze stond bij de uitgang en daar was echter niks meer, geen straatlicht geen huizen gewoon alleen maar donker!
ik liep een stuk het donker in, keek naar boven .. en wat ik toen zag was de allermooiste sterrenhemel die ik ooit heb gezien!
ik voelde me zo nietig en klein en even alleen op de wereld samen met hysterische vliegen die me telkens in het gezicht vlogen.
de melkweg en de sterren staan zo dichtbij, ik leek wel omsingeld! it was .. fucking amazing

de volgende morgen stonden we om acht uur op het strand omdat ze hier elke morgen de dolfijnen voeden op een vaste tijd!! dolfijntjess gezien dus toen ik die kant van de bus opliep zag ik 3 emoes op het erf ik durfe er niet te dichtbij te komen want ik zag mezelf alwel lopen met zo'n emoe achter me aan!! maar... ze staan op de foto! die dag zijn we van monkey mia helemaal doorgereden naar coral bay. we reden echt door the middle of nowhere.. geen huizen en soms komen we zelfs uren lang geen andere auto tegen! er is hier zoveel "gewoon niets"

woensdag kwam ik er naar een paar honderd km gereden te hebben achter dat ik mijn creditcard had laten liggen in de mini market bij het hostel ja idd..het zou naomi ook eens niet zijn!! op al mijn reizen is er wel wat misgegaan:

naar mallorca toe miste ik mijn vlucht. terug uit canada was mijn hele koffer weg, in indonesie stond ik na een week zonder geld en nu dit!! must be lucky. maaar na 20x te hebben gebeld werd hij opgestuurd naar billa bong een klein plaatsje waar we de terugweg langs kwamen!! ik heb hem inmiddels weer op zak net een kat met 9 levens, maar dan anders!

donderdag was de mooiste dag sinds mijn tijd hier in australie. we zijn in coral bay op een boot gestapt en hebben gesnorkeld in een rif. ik heb tijdens het snorkelen tussen enorme schollen vis gezwommen, veel koraal gezien, gezwommen boven een rog van doorsnee 3 meter en tot slot 3 haaien gezien: the grey reef shark. ze eten geen mensen maar voelde me al zwmmend boven deze haaien toch niet echt op mijn gemak. maar WAT een belevenis zeg!!! the world is a beautiful place! vrijdag zijn we wezen snorkelen vanaf de kant in het ningolooreef waar ik weer totaal andere vis en koraal was te zien. de onderwater wereld is een wereld opzich!! echt bijzonder.

zonnen is hem niet echt geworden want op het strand kon je niet lopen vanwege de hitte en met 40 graden en geen wolkje aan de lucht wil je ook niet op je handdoek liggen.

we verbleven tijdens onze tour in superluxe hostels, of ze stonden aan zee of er was een zwembad!

het eten was goed en de groep was echt gezellig. de laatste 2 dagen hebben we eigenlijk alleen maar gereden en gereden terug naar perth waar we zondag avond aankwamen

maandag ben ik weer vertokken op een tour door het zuiden maar dat komt nog!!



dikke kus voor iedereen.. nog 4 weken te gaan trouwens!






  • 19 Maart 2011 - 09:53

    Simone:

    Hee Naomi, wat een superleuk en blij verslag weer! Ik geniet van je verhalen en je enthousiasme. Heerlijk! Heel veel plezier nog de komende weken, ik blijf je volgen. Liefs en groetjes uit Deventer

  • 19 Maart 2011 - 10:01

    Joyce:

    wow lieverd, wat een mooi verhaal.
    wat maak je daar toch veel mee zeg geweldig,
    en wat een lef heb je daar voor nodig, om dat allemaal te doen.
    nou meis geniet nu nog van de laatste 4 weken want die schieten voorbij.

    dikke knuffel joyce

  • 19 Maart 2011 - 10:26

    Judith:

    Hé meis, wat een superleuk verhaal weer!Je maakt mee wat je normaal in een paar jaar (of misschien wel nooit) meemaakt, super toch! Ben blij dat je het zo goed hebt.Nog vier weken ja... dan zit ik in Indonesie, maar we mailen! geniet! DIKKE KUS

  • 19 Maart 2011 - 11:42

    Petra:

    Mooi verhaal van sterrenhemel tot vliegen tot diep in de zee...
    Geniet van de volle maan !

    liefs

  • 19 Maart 2011 - 14:24

    Moepes:

    dag lieve schat
    Wat ben je toch ook een stoere meid he met je abseilen (2x) en haaien, dit had je ook nooit van je zelf verwacht dat je dat ooit eens zou doen, ben super trots op je. Geniet er nog even van meissie want het gaat nu snel hoor
    (wat wij niet erg vinden hahahah)
    Dikke kus and we love u

  • 21 Maart 2011 - 16:53

    Lida (ab Myo):

    Hee die naomi, vandaag heb ik je reisverslagen door gelezen en meid wat super!! als ik toch ook nog een jonge meid was!!! hahaha dan wilde ik ook zo'n rugzak!
    Wat beleef je veel, wat doe je veel!!
    Ik lees dat je het super hebt!, dus meid geniet nog verder en tot over 5 weken in het myo!
    Doeii groetjes Lida

  • 22 Maart 2011 - 09:24

    Berna:

    Lieve Naomi, wat een geweldig verslag . Ik heb het weer met veel plezier gelezen.En wat een lef heb je om twee keer te gaan abseilen, ik geloof wel dat het enorme kick geeft.en wat lijkt snorkelen mij mooi ,wat is het onder water dan mooi he met al die vissen en koraal. we hopen dat je nog veel meer moois ziet en het ons verteld. tot het volgende verslag veel liefs en blijf genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

australie 1011

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

de 2 helden in the outback!

26 Maart 2011

de5 daagse trip naar esparance

19 Maart 2011

trip van perth naar exmouth

04 Maart 2011

great oceansroad&the grampians

20 Februari 2011

al 3 weken weg
Naomi

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 22721

Voorgaande reizen:

26 December 2015 - 26 Maart 2016

Thailand cambodja en vietnam

30 Januari 2011 - 19 April 2011

australie 1011

Landen bezocht: