de5 daagse trip naar esparance - Reisverslag uit Perth, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu de5 daagse trip naar esparance - Reisverslag uit Perth, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu

de5 daagse trip naar esparance

Door: naomisluiter

Blijf op de hoogte en volg Naomi

26 Maart 2011 | Australië, Perth

ik begon wat minder positief aan deze trip!! ik had namelijk van al dat zitten in de bus van de vorige trip last van mij
stuitje gekregen, last van een stijve nek en een zere rug gekregen ik kon me geen houding meer geven in de bus! tijd om bij te komen hadden we niet want zondag avond zijn we terug gekomen van de tour naar het noorden en maandag ochtend zijn we om 7.45 vertrokken met een tour naar het zuiden! aan de groep moest ik even wennen en de tourguide was een draak van een vent
sade en ik hadden het meteen de eerste dag al gedaan omdat we niet mee wouden doen met het volgende spelletje: een zo lang mogelijke sliert scheuren uit het papiertje dat van je minty afkwam.
ik was in mijn dagboek aan het schrijven en zei dat ik niet mee zou doen! ook sade zat hier niet om te springen. direct hierna werd het volgende spelletje aangekondigd: liedjes zingen door de mirofoon righhttttt!!!!!
hier zag ik de lol al helemaal niet van in en weer deden sade en ik niet mee tot het grote ongenoegen van de tourguide want hij maakte er opmerkingen over door de microfoon! vanaf dat moment had ik hem eigenlijk geschoten! maaaaargoed... terug naar de tour. maandag zijn we in een druipgrot geweest van 37meter diep die voornamelijk bestond uit stalagmieten die gemaakt zijn van zout en mineralen
echt een plaatje en het is best een gek idee om 37 meter onder de grond te zijn en dus IN de wereld te staan je zou het maar kunnen zeggen
die dag zijn we ook bij een wijnproeverij geweest waar sade en ik onze kans hebben gegrepen en al het wijn op hebben gedronken dat voor onze neus werd neergezet
dit met het idee om daarna lekker in slaap te vallen in de bus. toen ik net lekker lag weg te dommelen zei "de verschikkelijke" door de microfoon: waaaaakie waaaaakie hands of youre little snakieeee!! ik kreeg er kippenvel van zo irritant! en elke dag weer bij welke stop dan ook zei hij het weer, om aggresief van te worden.
we zijn die dag doorgereden naar Augusta, een klein plaatsje aan de kust waar we de zonsondergang hebben bekeken en hebben geslapen.
de tweede dag hebben we vooral veel van het woud gezien. we zijn eerst gestopt in het karrieforrest waar je een boom van 76 meter kon beklimmen. deze bomen gebruikten ze vroeger(vanwege hun lengte) als uitkijkpost voor bosbranden. deze bomen noemen ze bicentennial trees. onze volgende stop was valley of the giants : gigantische bomen waar ze een soort steigers aan hadden bevestigd zodat je op 40meter hoogte door de bomen heen kon lopen! die dag zijn we helemaal doorgereden naar albany en hebben we de zonsondergang bekeken op de plek waar (schijnt) antartica ooit aan australie vast zat. er zat hier dan ook een enorme gleuf/afgrond aan het eind van de rots.
dag 3 was....heftig! vandaag zijn we naar de stirling ranges geweest waar we naar de top zijn gelopen van castle rock(1085m hoog)
na zo'n 3 kwartier te hebben gelopen waren mijn spieren al verzuurd!! slecht we zaten al op een flinke hoogte maar nog niet eens op de helft
sade was met een paar franse meiden gaan roken maar door het stilzitten gingen mijn benen niet beter voelen dus besloot alleen vast verder te lopen. een half uur later en weer heel wat trappen verder had ik een hele discussie met mezelf: wel verder/niet verder/wel/niet ?
todat ik een stel tegenkwam dat al aan het afdalen was die mij vertelden dat het zeker de moeite waard was om verder te lopen en je boven met je hoofd in de wolken stond! en het was het idd wel een paar trillende benen van de spierpijn waard, het uitzicht was prachtig!!
de rest van de dag hebben we zo ongeveer in de bus gezeten en zijn we doorgereden naar asperance waar we dag 4 en 5 hebben doorgebracht.



tijdens de vorige tour is er wat zand in de lens gekomen van mijn camera waardoor de lens er stroef uitkwam maar ik kon hem nog wel gewoon gebruiken

we hadden een fransman in de groep die dat zag en zei: ik ben goed met camera's en krijg dat zand er wel uit breng hem vanavond maar naar mij toe! dus ik vol goede moed met mijn camera naar bob de bouwer die hem binnen no-time helemaal uit elkaar had geschroefd, het leek profesioneel:) na dat het zand van de lens was begon hij hem weer in elkaar te draaien wat hem niet zo makkelijk afging en hij begon steeds moeilijk te kijken maar 2 uur later was dan het moment aangebroken dat hij weer heel was en hij op on drukte:maar de camera deed niks meer dan ratelen.. de lens kwam er niet meer uit! hij was er mooi sjaggie van en gooide de camera mijn kant op en zei: ik kan niks meer voor je doen! dus ik zei ja dat is ook wat... je hebt het er allleen maar erger opgemaakt nu kan ik geen foto's meer maken! waarop hij zei: okay breng hem morgen avond maar ! dus ik de volgende avond weer naar nu genaamd: jan de sloper toe met mijn camera.. weer werd hij helemaal uit elkaar geschroef en weer een dik uur later zat hij weer in elkaar

ik had goede hoop maar helaaas... de camera deed nu helemaal niks meer. hij ratelde zelfs niet meer
de fransman zette toen een schroevendraaier achter de lens en wou zo proberen de lens eruit te trekken

maar hierbij trok hij een heel stuk van de lens kapot!! het werd steeds gekker... hij spoot toen wat olie om de lens
en probeerde het stuk lens er weer in te drukken wat natuurlijk niet wou!! dus weer werd de camera over tafel naar mij toe GEGOOID
en de lens erachter aan en weer zei hij: ik kan niks voor je doen!! hij heeft me die hele avond niet meer aangekeken : wat een gast!!!
werd geen foto's meer maken voor mij die tour(inmiddels heb ik een nieuwe gekocht)

dag 4 en 5 hebben we enorm pech gehad met het weer! geen regen gezien hier maar toevallig regende het de 2 mooiste dagen van de tour. esparance staat namelijk bekend om de mooie stranden met het witte zand en de turquoise kleurige zee! het was een prachtig gezicht ondanks de regen maar.. het was toch balen. het scheelde dat ik toch geen foto's kon maken

sade en ik waren allebei blij weer terug te zijn in perth waar we even een hele week niks hebben gedaan! ook wel weer lekker dan

maandag vliegen we naar alice springs toe waar een een tour door the outback gaan doen,superveel zin in!! daarna vliegen we door naar melbourne en dan komt het einde van mijn reis al gauw in zicht.



tot gauw, liefs




  • 26 Maart 2011 - 08:40

    Dré:

    Hello beejb,
    Pfuuuu watn lekkre mensen hebbie om je heen! Joop de sloper en tina trut voor inde bus! Nou ja uiteindelijk gaat het Erom wat ke ziet toch?

    Geniet van de laatste weken..

    Xx


  • 26 Maart 2011 - 08:58

    Dia:

    wat een avonturen maak jij mee. geweldig!liefs van hier

  • 26 Maart 2011 - 10:44

    Judith:

    Haha, wat een lekker stel bij jou in de bus! Wat balen van je camera,maar gelukkig ben je een rijke vrouw en heb je alweer een nieuwe..Ik vind je wel superstoer hoor! Surfen, abseilen, bergbeklimmen...wow! Nog drie lange weken genieten!!! Liefs, dikke X

  • 26 Maart 2011 - 12:46

    Petra:

    Mooi he, hoe de kosmos er langzamerhand voor zorgt dat je terug gaat verlangen naar huis ;-)....

    Enjoy en laat je niet van de wijs brengen door het negatieve.. hugg x and gimmie a (h)ugg

  • 26 Maart 2011 - 15:11

    Plien:

    had ik net een heel stuk getypt, komt t er niet te staan want ik was mn naam vergeten!! :S drama.. Maar er stond zo ongeveer::: ik kan je reacties op die vago's gewoon voor me zien, hahahaha!! weirdooss..
    ik vroeg me al af waar de nieuwe fotos bleven! nog even genieten schat, al bijna weer terug, tijd vliegt!! en dan lekker helpen klussen in mijn huisjee! :P :D
    enjoy babe! dikke kusss

  • 26 Maart 2011 - 15:12

    Anoniem:

    ow, en je had em die kapotte camera in zn h*l moeten stoppen!! :D

  • 28 Maart 2011 - 14:36

    Christine:

    hey meid, geniet er van, van al die gave dingen die je meemaakt.
    liefs christine

  • 30 Maart 2011 - 11:17

    Berdien:

    Heyyy Naomi!

    Wat een verhalen!!!!haha en wat een flapdrol de cameramantechnicus....
    Ik lees dat je een geweldige tijd daar beleefd!
    Nog even genieten hé......

    Groetjes Berdien

  • 30 Maart 2011 - 14:24

    Jennifer:

    haha, wat een gedoe met die camera zeg. maar wat zul jij veeeel mooie dingen zien. Super hoor. maar iedereen heeft er ook wel weer zin in dat je naar huis komt. dus de tijd moet voorbij vliegen maar geniet nog maar ff lekker. liefs van ons

  • 06 April 2011 - 15:39

    Nandie:

    heej naomie,
    volgens mij heb je het prima na je zin.. daar ofnie!
    je schrijft prachtige verhalen echt gaaf!
    nu komt het eind in zicht en kom je snel weer thuis,
    je bent echt een stoertje we zijn super trots op je echt !
    tot snel lieve nicht xx

  • 06 April 2011 - 15:51

    Jenny :

    meid wat een mooie belevenissen heb je daar allemaal. het duurt nog maar even en dan ben je er alweer. in ons koude kikkerlandje. nog veel plezier en tot gauw. dikke kus van willem en jenny x x x
    Ps hier is het saai en rustig ......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

australie 1011

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

de 2 helden in the outback!

26 Maart 2011

de5 daagse trip naar esparance

19 Maart 2011

trip van perth naar exmouth

04 Maart 2011

great oceansroad&the grampians

20 Februari 2011

al 3 weken weg
Naomi

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 3722
Totaal aantal bezoekers 22725

Voorgaande reizen:

26 December 2015 - 26 Maart 2016

Thailand cambodja en vietnam

30 Januari 2011 - 19 April 2011

australie 1011

Landen bezocht: