al 3 weken weg - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu al 3 weken weg - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu

al 3 weken weg

Door: naomisluiter

Blijf op de hoogte en volg Naomi

20 Februari 2011 | Australië, Melbourne

Mijn eerste drie reisweken zitten er al op en ik heb een fantantische tijd.
Zulke relaxte dagen als hier heb ik nog maar zelden meegemaakt! Ik maak
Echt gebruik van mijn vrijheid, omdat het eindelijk tot me door is gedrongen
Dat ik kan gaan en staan waar ik wil. Niets moeten en elke morgen aan je zelf kunnen vragen: naomi waar heb jij vandaag zin in? Af en toe heb ik een momente dat ik naar “thuis” verlang, het liefst weer bij dedde wil zijn en zelfs mijn werk mis! Maar het moment daarna besef ik wel weer dat dat het allemaal waard is. Ik ben er erg dankbaar voor dat ik dit kan doen en mee mag maken! Ik voel meToch wel een beetje bevoorrecht.
Donderdag ben ik op google wezen zoeken wat ik die dag wou gaan doen en besloot om in mijn 1tje naar de eureka tower te gaan, dit is de hoogste wolken krabber van australie.
Vanuit hier kon je vanaf de 88e etage over de hele stad kijken, waar de bergen achter vandaan kwamen. Het was echt geweldig. Het gevoel wat ik krijg om dit soort dingen alleen te doen kan ik niet precies beschrijven, maar soms beleef ik hier in mijn 1tje echt momenten dat ik me zo intens gelukkig voel dat ik er hardop van moet lachen!
Het lachen ging me echter snel voorbij toen ik later die middag in de spiegel keek en zag dat er nogal wat opgedroogd bloed op mijn kin zat.
Ik heb namelijk die donderdag ervoor tijdens het surfen mijn lip zo verbrand dat er allemaal vochtblaasjes op zaten, die de dag erna zijn geknapt. Die dag daarop was mijn lip twice the size en waren de blaasjes ontpopt tot enorme gelige korsten die mijn hele onderlip bedekten, wat een pijn! Sade en ik zijn naar een chinees kruidenvrouwtje geweest die de boel heeft bekeken en toen zelf een zalfje heeft gemaakt wat ik er 3 keer daags op moest smeren. Het hielp echt tegen de pijn maar dat het nou echt heeldde..
Na drie dagen te hebben gelopen met een spierwitte onderlip ben ik ermee gestopt en heb ik het gewoon zo laten drogen. Op dit moment zitten er nog een paar kleine bloedkorstjes op mijn lip maar ik zie mijn lip weer:D om even terug te komen op het verhaal van dat opgedroogde bloed op mijn kin: ik had dus een : ik voel me gelukkig bui waarvan ik moest lachen en 1 van de vele korsten waarschijnlijk is geknapt! Heel charmant,
Het is een wonder dat ik niet voor dracula ben uitgemaakt die middag:p
Het is vandaag zondag en ik heb wel een heel leuk weekend gehad
Gister hebben we de verjaardag van een meisje bij ons op het hostel gevierd en hebben
We met een hele groep taco’s en taart gegeten, gedronken en vervolgens wezen stappen!
Het was een erg leuke avond. ik zit alweer een week in melbourne en het hostel waar we nu in zitten bevalt 10x beter dan dat andere. Melbourne is zowiezo wat relaxter als het altijd drukke sydney. Eigenlijk voeren we hier niet zoveel uit verder..
We staan soms een uur in de winkel om een reep chocola uit te zoeken, gaan naar de bios, slapen dagelijks uit, vergelijken de prijzen uit alle supermarkten(HET IS ECHT DUUR HIER!) we wandelen wat door de stad, groente en fruit op de enorme victoria market scoren, en we liggen dagelijks in het park te bakken, wat trouwens heeeerlijk is!
I love the sun.
Ik heb al aardig wat nieuwe kleding en prullaria verzameld tijdens mijn verblijf hier.
En aangezien dat nooit allemaal in de tas gaat passen ben ik genoodzaakt wat naar huis te verschepen, leven uit een tas een ook een kunst trouwens:D
Zaterdag gaan we van melbourne met een tour naar adelaide
En komen we over great oceansroad en langs the grampians! (mooi gebergte)
In adelaide blijven we 1 nacht en dan hebben we een vlucht naar perth.
Erg veel zin om die kant op te gaan, we gaan hier 2 ontzettend mooie tours doen en komen we langs de mooiste plekjes van australie!! Whohooooooo. ik zou hieronder wat foto's plaatsen van de aankomende tour. kusjess




  • 20 Februari 2011 - 10:46

    Moepes:

    Ben zo maar eens de eerste met een reactie hahahaha hoe is het mogelijk
    Het lijkt me wel heel mooi wat je gaat zien ook die grampians, het was weer heerlijk om je even weer te zien vanmorgen. I love and miss you we all do XXXX tot gauw weer

  • 20 Februari 2011 - 10:52

    Dre En WIl:

    Au! Je lip :S
    Heerlijk je zo vrij als een vogeltje voelen, kan het me voorstellen alleen ik heb het nooit op die manier ervaren en jij doet het gewoon! Cool man! Straks dus weer op doorreis, spannend of niet? Ben weer benieuwd naar je volgendeverhaal hihi.... en trouwens wat een enorm mooie foto's zeg!

    xxx Dre

  • 20 Februari 2011 - 11:10

    Judith:

    Weer superleuk om te lezen, er komt een mail van me aan! Liefs , take care!& Geniet!!

  • 20 Februari 2011 - 12:20

    Petra:

    Wat heerlijk en herkenbaar wat je schrijft over dat intense gevoel van dankbaarheid en geluk dat je zo op momenten kan doorstromen en vervullen...

    liefs !


  • 20 Februari 2011 - 13:15

    Berna:

    Llieve Naomi wat heerlijk om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je zo kunt genieten van alles om je heen. En wat gaat de tijd toch snel ,je bent al weer drie weken weg geniet van deze mooie tijd en ik geniet van je mooie reisverslagen .Veel liefs x

  • 21 Februari 2011 - 05:19

    Anne:

    Lieve Naomi,
    ik hoop dat je daar zo heerlijk blijft genieten als dat je nu doet. Geniet van het leven en tot snel!

  • 21 Februari 2011 - 11:52

    Wil:

    Meis!!

    Wat leuk om te lezen dat je je werk mist!!! (mis jouw stiekum) ook wel.. Haha... Maar wat goed om te lezen dat het goed met je gaat, en dat je heerlijk aan het genieten bent!!

    Xx

  • 21 Februari 2011 - 12:33

    Paulien:

    hej Skattie!!
    fijn dat je t zo relaxt en naar je zin hebt!!
    tijd gaat wel snel toch! voor je t weet ben je dr weer en verlang je weer naar daar...Tis hier weer akelig koud dus geniet maar van t warme weer...
    love you! dikke kusss

  • 21 Februari 2011 - 16:07

    Emmy:

    Superleuk allemaal...spannend hoor!!Leuk geschreven ook!!Have fun nog down under dikke kus uit Kampen...

  • 21 Februari 2011 - 20:51

    Nathalie:

    Hai Naomi,

    Wat leuk een felicitatie uit het verre australie voor Roos!!!!!
    Wat ben jij een stoer wijf!!!! een en al respect voor jouw onvergetelijke reis!
    Enjoy!!!!!

    Nathalie

  • 22 Februari 2011 - 15:23

    Willemien:

    Hey naomi, wildien is niet de enige die jou mist op het werk hoor :( Fijn dat je zo aan het genieten bent! Hoop dat je lip gauw opknapt ;)

    xx willemien

  • 23 Februari 2011 - 09:22

    Hetty:

    naomi wat ziet het er mooi uit daar geniet nog van je tijd hier is het koud voorzichtig an he gr hetty

  • 23 Februari 2011 - 12:23

    Jannie St.:

    Hoi Naomi,
    Pluk de dag en geniet!
    Maar dat doe je al lees ik.
    Leuke herinneringen voor later,pakken ze je nooit meer af.
    Het ga je goed en tot ziens!!!

    Groetjes Jannie Steert.

  • 25 Februari 2011 - 06:48

    Aly:

    He Naomi.
    Ik lees net je reisverslag. Wauw, lijkt me echt heerlijk zo vrij te zijn en te genieten van alles om je heen.
    Jouw lippen, brrr moet er niet ana denken, vind mijn koortslip al erg genoeg.
    En die foto`s, SUPER.
    Blijf genieten zou ik zeggen. Zoiets maak je maar een keer mee.
    Groetjes .

  • 25 Februari 2011 - 10:22

    Hannah:

    He meis, mooi hoor om je verhalen weer te lezen.. bijzonder dat je je soms heel gelukkig kan voelen in je eentje he? ;) haha.. Heel goed meid, take care en ENJOYYYYY! Liefs uit Amsterdam, X

  • 26 Februari 2011 - 23:04

    Erika:

    Gut ik kom er nu pas achter dat je hier alles bijhoud....
    Dus heb al je avonturen even gelezen en ben weer helemaal bij :)
    Echt super gaaaf hoor wat je allemaal meemaakt en ziet daar en die foto's echt WAUWWWW zo mooi
    Ik ben heel benieuwd naar je volgende avonturen !!!

    Groetjes Erika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

australie 1011

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

de 2 helden in the outback!

26 Maart 2011

de5 daagse trip naar esparance

19 Maart 2011

trip van perth naar exmouth

04 Maart 2011

great oceansroad&the grampians

20 Februari 2011

al 3 weken weg
Naomi

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 22728

Voorgaande reizen:

26 December 2015 - 26 Maart 2016

Thailand cambodja en vietnam

30 Januari 2011 - 19 April 2011

australie 1011

Landen bezocht: