great oceansroad&the grampians - Reisverslag uit Perth, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu great oceansroad&the grampians - Reisverslag uit Perth, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu

great oceansroad&the grampians

Door: naomisluiter

Blijf op de hoogte en volg Naomi

04 Maart 2011 | Australië, Perth

we hebben een erg druk maar supermooi weekend achter de rug.
zaterdag ging om 6 uur de wekker ik had mijn tas die avond ervoor zogoed als ingepakt(wat echt een kunst is)
maar toch was het nog haasten en vliegen om om 07.10 voor het hostel te staan. zaterdag hebben we the great oceansroad
helemaal afgelegd welke 243km lang is! het was een ontzettende mooie tocht met aan de ene kant de oceaan,zon.strand en veel rotsen.
aan de andere kant van de weg een bergachtig vooral groen gebied. ik vond het echt helemaal geweldig!
onderweg zijn we zo'n 10 keer gestopt om de mooiste plekken te bekijken. de twaalf apostelen hebben op mij
het meest indruk gemaakt.. dit zijn eigenlijk stukken overgebleven rots van de berg die er ooit stond dit geeft een schitterend uitzicht! die dag zijn we ook in het otway rainforrest geweest
waar vooral hele lange bomen staan met alleen aan de top begroeiing.
het is erg mooi om de zon van boven door de bomen heen te zien schijnen, sprookjesachtig!
er staan bomen van wel honderd meter lang en sommige bomen waren ouder dan 500 jaar.
van alle bomen in dit woud is er 10%dat brand/vuur nodig heeft om verder te groeien
ik heb die dag ook meerdere koala's gezien in het wild, hoe cool soms is het net of je in een enorm dierenpark zit! lig je in het park vliegt er een groep kakatoes verderop de boom in, vogels in alle kleuren en maten met de mooiste geluiden! nou moet ik erbij vertellen dat het geluid van de kakatoe vreselijk is. wat ik ook een bijzondere plek vond was : logh art gorge
hier stonden 2 grote rotsen in zee met kleine opening waardoor er een soort meertje was ontstaan met een supermooi strand! ook had je hier veel druiprotsen,erg apart ik dacht hier even lekker in het water te gaan staan voor een fotomomentje, maar de stroming trok het zand onder mijn voeten vandaan waardoor ik half met mijn kont in het water kwam te staan en mijn korte broek eruit zag alsof ik erin had geplast het zat ook zo lekker in de bus, zo'n natte spijkerbroek... genieten.nl! toen we the great oceansroad afreden hebben we nog een hele tijd moeten rijden voor de in the grampians aankwamen, hier hebben we in de bergen geslapen!
die dag erna ging de wekker alweer omhalf 7 voor het ontbijt want om half 8 zouden we vertrekken voor onze 1e wandeling. ik heb tijdens de eerste tocht enorm veel kangaroos gezien en zelfs nog 2 vechtende kangaroos op film staan!

we hebben die dag 3 wandelingen gedaan. de eerste 2 waren goed te doen en waren tochten die trapsgewijs omhoog liepen zodat je op een behoorlijk hoogte uitkwam. op de eerste tocht kwamen we bij een rots uit waar oude tekeningen van de aboriginals instonden.

de 3e en laatste tocht washet meest leuk om te doen en behoorlijk pittig, hier moesten we omhoog dmv rotsblokken.
het was al wat later op de dag en goed heet ik was dut goed nat van het zweet toen we uiteindelijk boven op de berg terecht kwamen!!
superleuk om te doen, ik had alleen wat meer van de grampians verwacht.
om 14 uur zijn we overgestapt op een andere bus die ons 6 uur later op het station in adelaide weer afzette.

gelukkig was het met onze zware bepakking maar een klein eindje lopen naar ons volgende hostel:annie's place.
een superleuk klein en knus hostel met een heerlijke huiselijke sfeer, ook adelaide zelf vond ik erg moooi.
jammer dat we hier niet wat langer konden blijven. we hebben die avond en dag erna de stad verkent
en tijdens onze wandeling kwam er een chinees? op een fiets naar me toe en vroeg of ik vrienden met hem wilde worden
niet omdat ik een vrouw was maar gewoon omdat ik er vriendelijk uitzag en of we die dag erna samen koffie konden drinken.. haha superflauw! en hij zei als sade daar problemen mee had(die verderop foto's aan het maken was) dat dat dan haar probleem was! ik heb maar gauw verteld dat ik die dag erna weer zou vertrekken.

maandag vertrok onze vlucht naar perth die toch nog 3.5uur duurde. we gingen drie uur terug in de tijd en het tijdsverschil met nl is hier+7
het was hier die nacht dat we aankwamen nog 27 graden, het was zou benauwd dat ik spontaan misselijk werd van de lucht. hier in perth hadden we een hele week een hostel geboekt in the old swam barracks. een hostel wat er (vanaf de buitenkant) prachtig uitziet het is net een kasteel.

het inchecken ging moeizaam. de man achter de balie vertelde dat hij de namen niet zag staan en dat we allebei apart op een kamer moesten slapen. balen.. maargoed het was ook niet anders, dus ik met mijn zware tassen en beddengoed de trappen op, kamerdeur los .. iedereen lag natuurlijk al te slapen dus heb ik geprobeerd mijn bed op te maken met het licht uit, nee dat wou niet

licht aan..verschrikte gezichten!! ik heb toen mijn vriendelijkste gezicht maar opgezet en ben gauw verdergegaan met mijn bed opmaken totdat er op de deur werd geklopt. de man had toch verkeerd gekeken we konden wel samen op een kamerdus.. bed weer afhalen weer met die tassen sjouwen op naar de volgende kamer welke keihard stonk en aan airco doen ze hier ook niet.

ik had het echt wel een beetje gehad die nacht, geen leuke binnenkomer!

die stinkende geur bleek achteraf uit de schoenen van mijn onderbuurman te komen,
die gast stinkt echt te hard. sade en ik hebben er allebei wat van gezegd
eerst zei hij dat het uit het tapijt kwam die geur, maar toen hij zelf aan zijn schoenen rook besloot hij ze toch maar uit het raam te hangen en stopt hij zijn sokken in een zakje en terecht!!
is toch niet normaal dat de hele kamer stinkt naar zweetschoenen??

we blijven tot maandag in perth dan gaan we aan onze tour door het noorden beginnen van bijna 2 weken, enorm veel zin in!! in perth zelf is niet heel veel te beleven
het is zo groot dat ik aan sade vroeg: zullen we anders naar de hoofdstraat gaan?
waarop zij zei : daar lopen we op kleine stad en het is hier ook nog eens dagelijks bij de 40 graden. echt even wennen.. maar maandag weer lekker op reis!


  • 04 Maart 2011 - 07:32

    Petra:

    Logh art gorge, klinkt alsof je iemand met een beugel laat zeggen spongebob slurpt sinaassappelsap...Moeilijk !!!

    Go on girl........enjoy -)

    liefs

  • 04 Maart 2011 - 07:40

    Judith:

    Wat leuk weer om te lezen dat je zo geniet! Op naar het volgende avontuur!
    Denk aan je, dikke kus!

  • 04 Maart 2011 - 12:22

    Hannah:

    Wat een heerlijk vrij gevoel zou dat geven, gewoon genieten en mooie dingen bekijken..!
    Enjoy Living your Dream girl, X

  • 04 Maart 2011 - 12:45

    Moepes:

    ach lieverd als ik het allemaal lees wat jullie allemaal zien en beleven om jaloers op te worden hahahhaha
    Tis echt geweldig allemaal, ik hoop dat we van het weekend nog ff gaan skypen want mis je enorm hoor dan kan ik je weer ff zien en horen
    Dikke kus van ons allemaal
    LOVE U

  • 06 Maart 2011 - 13:33

    Aunt Tineke :

    hoi nichie vandaag is het blogtime, heb ze eest allemaal gelezen, foto's bekeken ben dus weer helemaal up to date en zo hoort het. Je bent alweer een maand weg, de tijd gaat snel zie je zo nog afscheid van de honden nemen en de fiets niet te vergeten . Ik hoop dat aussie aan je verwachtingen voldoet en dat je er volop van geniet maar uit je verhalen te lezen zit dat wel goed. Ook jouw verhalen zijn grappig geschreven net zoals die van sade. Jullie gaan bijna op tour ( het busje komt gauw ) hoop dat het een mooie maar ook een gezellige tour word je weet nooit wat voor mades er in de bus zitten? Pas goed op jezelf, ik hou je blog in de gaten hele dikke knuffel van uncle augus and aunt tineke

  • 06 Maart 2011 - 14:18

    Joyce:

    heey lieverd,
    wat maak je toch mooie dingen mee zeg.
    en hoe mooi kan het zijn als je ergens dieren ziet die je hier alleen kent van een dierenduin in een kooi, en daar vrij in de natuur leven echt gweldig.
    ben erg blij, dat je het er zo god na je zin hebt meis,
    maar had ook niks anders verwacht, geniet ervan meid, want het vliegt voorbij.

    dikke kus joyce roel en dylan poot van hero

  • 06 Maart 2011 - 15:49

    Jannie St:

    Hey Naomi

    Weer een leuk reisverslag heb je gemaakt,het is alsof ik het zelf mee maak zo echt beschrijf je alles.Ik ruik bijna de zweetschoenen BAH!!!
    Meisje geniet nog van alles en pas op jezelf.

    Liefs Jannie.

  • 07 Maart 2011 - 12:30

    Berna:

    lieve naomi
    wat een mooi reisverslag weer en wat zie jij veel van de omgeving en wat onderneem je veel.Ik geniet erg van je mooie verhalen en kijk uit naar het volgende verslag. we wensen je nog veel meer mooie dagen en avonturen toe en heel veel kiefs van ons liefs berna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

australie 1011

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

de 2 helden in the outback!

26 Maart 2011

de5 daagse trip naar esparance

19 Maart 2011

trip van perth naar exmouth

04 Maart 2011

great oceansroad&the grampians

20 Februari 2011

al 3 weken weg
Naomi

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 22726

Voorgaande reizen:

26 December 2015 - 26 Maart 2016

Thailand cambodja en vietnam

30 Januari 2011 - 19 April 2011

australie 1011

Landen bezocht: