down under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu down under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Naomi Sluiter - WaarBenJij.nu

down under!

Door: naomisluiter

Blijf op de hoogte en volg Naomi

05 Februari 2011 | Australië, Sydney

daar zit ik dan eindelijk.. in australie!
de dag dat ik weg ging (eigenlijk de hele week) kreeg ik echt de zenuwen
wil ik dit wel? is dit wel leuk? thuis en dedde missen !
de dag van het afscheid was dan ook niet heel erg leuk..
totdat ik naar de douane liep, toen dacht ik echt van daar ga ik dan
datgene doen wat ik al die tijd al zo graag wou, ik voelde me echt gelukkig.
ik echt minstens een uur gelachen, ik werd dan ook aangeeken alsof ik niet wijs was:)

het eerste grote voordeel van reizen had ik al gauw door: het gevoel dat je gemist gaat worden en dat mensen om je geven

anders merk je dat ook wel, maar nu je weg gaat voor een tijdje is dat toch anders!
mijn vlucht was prachtig maar lang, gelukkig had ik een goed slaap tablet en

ben ik minstens 9 uur weg geweest ! raar wakker worden.
op singapore ben ik overgestapt en van daar naar sydney gevlogen!
ik vond het eerst wel heel wat om helemaal alleen die kant op te gaan, over te stappen enz enz
maar het is me zo meegevallen! en het voelt juist wel heel goed om dat allemaal alleen te doen.
ik had mijn koffer binnen no time (daar gaat het meestal mis of hij is er niet, of ik weet niet meer welke het was!)
meevaller dus, nu was ik echt rustig van binnen en kon mijn reis beginnen. het was zo'n 27 graden toen ik aankwam
en ik liep in een dikke coltrui met 2 zware tassen te sjouwen. dat was warm ja:)
ik werd dan ook aangekeken alsof ik niet helemaal lekker was! ik besloot om eerst
te gaan ontbijten, nou ja voor mijn gevoel was het al laat in de avond en ik had zin in patat.
gelukkig kwam ik al snel een mac donalds tegen en wou patat bestellen,
ik kreeg toen als antwoord dat het 07.15 was en ze dan geen patat verkochten haha
dat had ik eigenlijk ook wel zelf kunnen bedenken! maargoed.. toen moest het dus wat anders worden
ik staren en staren naar het onbijtbord waar voor mij echt de meest rare dingen opstonden, dus dat duurde even!
de rij achter mij werd alsmaar groter en aangezien ik daar een beetje zenuwachtig van word heb ik uiteindelijk zomaar wat aangewezen! (de tourist)
nou daar zat ik dan met mijn ontbijt : 1 of andere wrap die er zo verschrikkelijk vies uitzag!!! en wat er in zat in mij nog steeds niet bekend.
ik hem hem dus naar 1 hap ook in de bak gegooid. geen succes! nu was het moment aangebroken dat ik een taxi moest regelen om naar
het hostel te gaan. (hier zat ik een beetje overin) maar toen ik met mijn tassen naar buiten liep stonden er rijen vol busjes,
het duurde dus ook geen 5 minuten voordat ik in een shuttle bus zat samen met een ouder canadees echtpaar.
het gaf mij een ontzettend goed gevoel om alleen door australie te rijden, de warme wind door het raam, de zon! heerlijk
al gauw had ik hele gesprekken met het echtpaar en ze vonden het nogal wat dat ik helemaal alleen uit nederland was gekomen en ze wouden meteen hun nummer geven
voor als ik in de problemen kwam, superlief! gelukkig stond sade voor het hostel al te wachten en dat stelde ze wel gerust.
we konden eigenlijk al meteen inchecken in brado's backpackers! een beetje primitief en viezig hostel, was mijn eerste gedachte!
inmiddels ben ik er al aardig aan gewend en vind ik het wel prima. af en toe zie ik een kakkerlak voorbij lopen maar dan doe ik gewoon mijn ogen dicht:)
we slapen met z'n 6en op een kamer, 2 duistser ik en sade een israelisch meisje en die ander???
de duitse jongen is nog al vreemd en vind het blijkbaar heel erg leuk om alles te showen
ik heb zijn piemeledokus minstens 6 keer gezien in de dagen dat ik hier ben, te smerig!!!
vandaag had sade het grote geluk om hem te zien bungelen onder een handdoek.. echt een vage gast!
ik had me de dag van aankomst al ingeschreven voor een tour die dag erna, wat ik eigenlijk beter niet had kunnen doen want
had nogal last van een jetlag die dag erna. ik moest om 07.30 klaarstaan waarna ik werd op gehaald voor een trip naar de bleu mountains
dit was natuurlijk helemaal geweldig.. bergen bergen en bergen zo ver als je kon kijken met daar tussen een uitgestrekt regenwoud
met een blauwe waas er over heen. dit komt omdat er zoveel zuurstof vrijkomt van al die bomen dus vandaar:the bleu mountains!
ik vond het echt wonderlijk, het leek wel een schilderij. ook hebben we de rotsformatie the three sisters in katoomba bekeken waar een heel
verhaal aan vast zit, maar dan word deze blog wel ergggg lang! het was erg heet deze dag en tegen een uurtje of 3 begonnen we aan een afdaling
van mintens 1.5 uur wat eigenlijk niet te doen was vanwege de hitte maar zo prachtig!
we kwamen langs een mooie waterval en zijn uiteindelijk aangekomen in het regenwoud waar we ook nog een stuk doorheen hebben gelopen.
als laatst hebben we met de groep wezen picknicken op een ontzettende mooie plek waar honderden vlinders vlogen, heel bijzonder
na de picknick mochten we nog een half uur voor ons zelf wat gaan doen, ik had een korte route genomen over een heel smal begroeid pad naar een kleine waterval.
ik dacht dat dit wel een goed plan was maar ik werd omsingeld door ongedierte en aangezien ik nog niet zo'n held ben heb ik meerdere keren als een malle hysterisch om
me heen geslagen, ik wou echt niet weten wat er op me zat:) eenmaal aangekomen bij de kleine waterval wou ik graag een foto van mezelf
al gauw kwam er een chinese man aan die ik vroeg een foto te maken en terwijl ik voor de waterval ging staan kwam er nog een hele groep chinesen aan
die zich allemaal met mijn foto gingen bemoeien! links rechts van onder van boven, er werden allemaal plekken aangewezen! voor mij was de
lol van de foto er iniedergeval wel af. uiteindelijk besloot de man op z'n knieen te gaan zitten en mij van beneden naar boven te fotograferen
waardoor ik een enorme reus voor een waterval leek ,geen succes dus!
al met al heb ik echt een ontzettend mooie dag gehad en zijn de bleu mountains toch wel 1 van de mooiste dingen die ik heb gezien.
de andere dagen heb ik op het strand rondgehangen en ben ik flink verbrand, inmiddels geef ik licht!
zo een heel verhaal.. van de week verder. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx






  • 05 Februari 2011 - 08:03

    Petra:

    Wow, Naomie wat een heerlijk verhaal ! bedankt daarvoor, het maakt mijn dag nu al goed ! liefs ook van de meiden xxxx!

  • 05 Februari 2011 - 08:12

    Pfuuuu:

    Hey lieverd,
    Onwijs die foto's ik heb echt het gevoel alsof ik droom en we volgende week weer door de C&A lope hihi!

    En de 1e potloodventer al te pakken gehad haha potloodventers en fotograferende chinezen dat zijn de ergsten :}

    En hoe voel je je in een eigelijk vreemde wereld? Is het zo nu dat sade bij je is je toch het thuisgevoel hebt?

    Ik zie uit naarje volgende verhalen..
    Heel veel plezier.. Dikke naardoodvogeltjestinkendekus


  • 05 Februari 2011 - 09:09

    Deddeliedoedelie:

    Cool stukje schat! Leest lekker weg :-) Nog een paar dagen en dan weg bij die malloot!! dat stelt me wel gerust ;)
    Tot zo op skype.

    Dikke kus

  • 05 Februari 2011 - 09:28

    Plienie:

    hahahaha!! ik lach me rot!:D
    leuk stukje skat!
    jij gaat je wel vermaken de rest van de tijd!
    dikke kussss

  • 05 Februari 2011 - 09:58

    Judith:

    Ha die stoere reiziger!
    Ik ben echt trots op je, vind het maar dapper dat je helemaal naar Australie bent gereisd. Leuk om te lezen wat je hebt gedaan en vooral dat je je zo goed voelt! Je hebt al een mooie trip gedaan dus (wel een beetje snel ja na zo'n lange reis!...)Ik hoop dat je nog veel meer hele mooie dingen gaat zien en meemaken en dat je heel veel lieve mensen ontmoet (die zijn er heel veel hoor!)en wat minder pielemoses... das erger dan kakkerlakken he. Geniet he meis,veel liefs&
    een dikke zoen,X!! Judith

  • 05 Februari 2011 - 10:14

    Hannah:

    Hi Mop, Leuk om je avonturen te lezen, ik volg het op de voet ;)
    Veel foto's maken he, die bergen zijn trouwens écht cool..! Have fun and Enjoy! Lots of Love,
    X Hannah

  • 05 Februari 2011 - 10:49

    Sylvia:

    Goed om te lezen dat alles goed gaat. Leuk verhaal maar had ook niet anders verwacht. Veel plezier! Xx

  • 05 Februari 2011 - 11:30

    Andrea:

    Heyyy Naoom!
    Wat een mooi verhaal en wat een mooie foto's! Alles waar je een beetje tegenop zat van de heenreis, is mee gevallen! Dat wil heel wat zeggen hihi! Je hebt je op het ergste voorbereid, maar het is allemaal goed gekomen! Je eerste avontuur overleefd, je moet trots op jezelf zijn! Is het niet een heerlijk vrij gevoel!? Je kan alles doen en laten wat je wil?! Nou ik mail je :) Wacht je niet te lang met je volgende avontuur op deze site te zetten? Ik kijk er naar uit! :)

    Dikke kus! Dikke knuffel en veel liefs! Dre! en ook van Wil !!!!!!! :)

  • 05 Februari 2011 - 11:41

    Christine:

    hey naomi
    leuk om wat van je te horen en te lezen.
    heb een goeie tijd daar en pas op jezelf.
    liefs christine

  • 05 Februari 2011 - 11:44

    Joyce:

    heey lieverd,

    fijn dat alles zo goed is gegaan zeg, en dat alles me zat.
    en ook erg lief van dat echtpaar, dat je op hun terug kan vallen, super.
    hoe zijn de mensen daar verder?
    en hoelang zit je nog met die rare pimeleratja opgescheept?
    meis heel veel plezier, en ben benieuwd wat je volgende verhaal is!!!

    dikke kus van ons 4en hero natuurlijk ook

  • 05 Februari 2011 - 11:44

    Papa:

    Mooi verhaal naomi geniet er lekker van.
    Sade en jij hebben jullie carriere misgelopen kunnen er een mooi verhaal van maken.
    Koop voor die potloodventer maar een grote puntenslijper kan hij er een stuk afslijpen komt hij ook niet meer onder die handdoek uit
    Groetjes uit het zonnige Kampen
    het is nu 12.35 en al 26 graden kon vandaag wel eens heel warm worden bij ons.
    XXX papa

  • 05 Februari 2011 - 12:59

    Wil:

    Hi Naomi!

    Wat een geweldige blog!! Heb ervan genoten en heb erg moeten lachen om die Maffe duitser...
    Geniet...

    Liefs Wil

  • 06 Februari 2011 - 01:36

    Patrick&Albertine:

    Hé Naomi ook wij volgen jou helemaal. Heel leuk om jou verslag te lezen. Trouwens zolang die pielemos gewoon blijft hangen waar die hangt is er voor Dedde geen gevaar, toch? Hahaha. Maar we hopen dat je een geweldige tijd tegemoed gaat dankomt het helemaal goed met jou! Doe voorzichtig, we zullen je blijven volgen. Een hele fijne vakantie verder. Tot later, kus Patrick & Albertine

  • 08 Februari 2011 - 10:26

    Berdien:

    Heeyyy Naomi!!

    Wat een leuke verhalen! haha ik zie je daar ook zo staan met al die chinezen bij de waterval haha...en die vage Duitser.
    Wat fijn dat de reis goed is verlopen! Ga vooral genieten en niet zo zeuren dat het zóóó warm is! hihi...
    Veel plezier he!!!!!!!!

    Liefs B, dit is de B van.......................


  • 21 Februari 2011 - 01:05

    Jos:

    gooh dat overstappen kunnen jody en ik nog wat van leren komen we miss een keer optijd aan inplaats van de bus na dronten tepakken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

australie 1011

Recente Reisverslagen:

08 April 2011

de 2 helden in the outback!

26 Maart 2011

de5 daagse trip naar esparance

19 Maart 2011

trip van perth naar exmouth

04 Maart 2011

great oceansroad&the grampians

20 Februari 2011

al 3 weken weg
Naomi

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 22722

Voorgaande reizen:

26 December 2015 - 26 Maart 2016

Thailand cambodja en vietnam

30 Januari 2011 - 19 April 2011

australie 1011

Landen bezocht: